De voorbije jaren waren een rollercoaster in start-upland. Nooit eerder waren er meer start-ups en nooit eerder werd er meer in start-ups geïnvesteerd. Allemaal positief nieuws! Of niet? Ondanks deze positieve evolutie lopen we nog achter op onze buurlanden en spelen onze start-upsteden nog niet in de ‘eerste klasse’ van de ‘start-upcompetitie’. De belangrijkste uitdaging voor het Belgische start-up ecosysteem is… groei. En om te groeien is er meer scaling-upkennis, geld en ambitie nodig. Vooral in dat laatste element blijken wij misschien nog niet genoeg uit. Wist je dat België nog geen Unicorn heeft voortgebracht? Dat is een start-up met een waardering van meer dan 1 miljard dollar. Landen als Nederland, Duitsland, Zweden en Israël hebben er wel. België heeft nochtans minstens evenveel kennis en middelen in handen. Daar valt dus veel meer uit te halen. In dit boek over start-ups leer je alles over wat een start-up is, wat het niet is, wie de oprichters zijn, wat de uitdagingen zijn, in welke sectoren er nog kansen liggen en hoe je je team moet samenstellen. Maar het gaat evenzeer over businessmodellen, financiering en de nog ongekende wereld van waarderingen.
Bestel een exemplaarCrowdfunding … Een term die regelmatig opduikt de dag van vandaag. Wekelijks verschijnt er dan ook rond dit onderwerp een inspirerend succesverhaal in de pers, op sociale media of op tv. Maar wat is crowdfunding nu net? Hoe kan dit zorgen voor de nodige zuurstof voor projecten, ideeën en mensen? Hoe bouw je een succesvolle crowdfundingcampagne uit? En vooral, hoe bouw je een gemeenschap van gepassioneerde supporters rond jouw project? ‘Crowdfunding in België’ beantwoordt in een heldere taal al deze vragen. Interessante feiten en recent cijfermateriaal worden afgewisseld met inspirerende cases en verhalen die je zullen prikkelen zelf jouw succesverhaal te schrijven. Wil je meer weten over de kracht van crowdfunding, wil je je verdiepen in het Belgische crowdfundinglandschap? Of wil je zelf aan de slag gaan en je geld ophalen bij de ‘crowd’? Dan is ‘Crowdfunding in België’ een boek dat je moet gelezen hebben.
Bestel een exemplaar"Mits een aantal maatregelen zien wij voor de Belgische crowdfundingmarkt een groeipotentieel tot meer dan 100 miljoen euro tegen 2020,” zegt Bart Vanhaeren, CEO Bolero. Wat er precies moet gebeuren om dit potentieel te ontginnen, staat gedetailleerd beschreven in de eerste whitepaper die Bolero Crowdfunding uitbrengt. Het naslagwerk is toegankelijk voor iedereen en omvat alles wat er vandaag te weten valt over crowdfunding in België, aangevuld met de eerste grondige vergelijkende studie ten opzichte van de rest van de wereld, mogelijke exitscenario’s en een duidelijke toekomstvisie.
Download de whitepaperEd Catmull is de mede-oprichter van de gereputeerde Pixar Animation Studio’s, bekend van succesproducties zoals Toy Story, Monsters Inc., Wall-E en Up. In het boek verklaart Catmull de ideeën en technieken die Pixar zo populair en winstgevend maakten. Creativity, Inc. is een boek voor managers die hun werknemers tot grootse prestaties willen drijven en die creatieve oplossingen zoeken om komaf te maken met veel voorkomende hindernissen.
Bestel een exemplaarSuccesvolle ondernemers worden niet geboren met speciale gaven, ze maken gewoon goede producten. Dit boek leert u hoe u een succesvolle start-up uitbouwt door innoverende producten te ontwikkelen. De auteur maakt hierbij gebruik van een 24-stappenplan, dat zijn nut in de praktijk al bewezen heeft. Bill Aulet verklaart het belang van het f-woord – focus –, en legt uit hoe u de typische obstakels waarmee ondernemers te maken krijgen kan overwinnen.
Bestel een exemplaarIntel is groot geworden door technische innovatie en groot gebleven door een combinatie van agressieve marketing, een harde zakelijke opstelling en een genereus gebruik van juridische middelen. Tim Jackson – columnist in de Financial Times – vertelt alles over de autoritaire bedrijfscultuur van Intel, waarbij zelfs privédetectives worden ingezet om te voorkomen dat de werknemers zouden ‘verdwalen’.
Bestel een exemplaarAls u altijd al hebt willen weten wat er nodig is om aan de top te geraken, dan is dit boek echt iets voor u. De auteur vertelt zijn vaak spannende en soms hilarische herinneringen aan zijn twee jaar aan de Harvard Business School, en beschrijft wat de studenten in deze ‘fabriek voor ongelukkige mensen’ zoal aangeleerd krijgen.
Bestel een exemplaarHet verhaal van een kleine start-up opgericht een paar jaar geleden en die vandaag meer dan 200 miljoen actieve gebruikers in de wereld telt. Nick Bilton (New York Times) vertelt de success story van Twitter en zijn stichters door een beeld te schetsen achter de schermen van de sociale media. Het boek gaat over vriendschap, verraad en interne machtsstrijd en is een vernufitge mix van roem, invloed en kracht.
Bestel een exemplaarWat hebben de beste kleedverkopers in Marrakech, de koning van de Amerikaanse kabelkanalen en de goeroe van de Japanse levensverzekeringen industrie met elkaar gemeen? Wat maakt het verschil tussen een gewone verkoper en de toppers? Philip Delves Broughton - auteur van de bestseller 'What They Teach You at Harvard Business School' reisde de wereld rond om levende legendes van de salespitch te spreken. Hun verhalen zijn inzichtelijk, menselijk en humoristisch. Delves Broughton onthult de ingrediënten van de perfecte pitch, en toont aan hoe er in elk van ons een topverkoper schuilt.
Bestel een exemplaarOnder leiding van Andrew Grove is Intel uitgegroeid tot een van de grootste chipfabrikanten ter wereld. In dit boek onthult Grove hoe hij omgaat met abrupte en onverwachte veranderingen, en hoe hij erover waakt dat zijn onderneming hier snel en op de best mogelijke manier op inspeelt. Grove vertelt over zijn grootste successen en mislukkingen, zoals de problemen met de Pentiumprocessor en de manier waarop hij is omgegaan met de explosieve groei van het internet.
Bestel een exemplaarEric Ries omschrijft start-ups als organisaties die iets nieuws willen creëren, en die opereren in extreem onzekere omstandigheden. Wat ze gemeen hebben met elkaar, is dat ze te midden van ‘de mist van onzekerheid’ het pad willen vinden naar langdurig, succesvol ondernemen. The Lean Startup biedt ondernemers een manier om voortdurend hun visie te toetsen, aan te passen en bij te sturen.
Bestel een exemplaarHet is een publiek geheim dat er nog steeds veel onontgonnen terrein is voor ondernemers, met ruimte voor nieuwe producten. De volgende Bill Gates zal echter geen systeemsoftware ontwikkelen en de volgende Larry Page en Sergey Brin zullen geen zoekmachine bouwen. De grote ondernemingen van morgen ontstaan niet door in een bestaande markt te concurreren. Het zullen integendeel ondernemingen zijn die de concurrentie achter zich laten, door het vernieuwende unieke karakter van hun business.
Bestel een exemplaar